lapkričio 20, 2023

„Linėja transport“: šiais laikais įmonės saugumas turėtų būti pirmoje vietoje

Su šūkiu „Profesionalumas veža“ rinkoje įsitvirtinusi krovinių gabenimo, ekspedijavimo kompanija „Linėja transport“ po Skaylink atlikto audito nusprendė iš pagrindų keisti savo technologijų infrastruktūrą. Įmonės IT vadovas Vytautas Gliaubicas džiaugiasi įgyvendintais pokyčiais  ir primena, kad norint judėti į priekį būtinos teisingos investicijos.

Skaylink ir „Linėja transport“ bendradarbiavimas prasidėjo nuo IT infrastruktūros audito, kurio metu buvo įvertinta, kokį vaidmenį IT skyrius užima versle, ar dalyvauja verslo plėtros procesuose, kaip prisideda prie bendrų verslo tikslų ir pan. Rezultatai parodė, kad patobulinimams vietos tikrai yra. Analizė atskleidė, kad darbuotojų darbo įrankiai nėra atnaujinti, dalyje kompiuterių savarankiškai įdiegtos nelicenzijuotos programos, netikslus kompiuterinių darbo vietų skaičius.

Vytautas teigia, kad per 13 įmonės gyvavimo metų investuota labai daug laiko ir finansų tam, kad darbuotojų patogumui būtų pritaikyta apskaitos programa „Infotrans“, išnaudojami nemokamų Google programų privalumai, tačiau vien to nepakanka. Visada siekėme ir siekiame augti kaip įmonė, tad metas protingiems sprendimams čia ir dabar.

Svarbiausius aspektus „sudėliojęs“ auditas leido įmonės IT infrastruktūrai atsinaujinti iš pagrindų. Kompiuterinių darbo vietų naudotojams buvo panaikintos administravimo teisės, pačiuose kompiuteriuose ištrintos visos nenaudojamos, neatnaujintos ar nelicenzijuotos programos. Vietoje ankstesnių įdiegtų „Windows Home“ įdiegtos „Windows Pro“ licencijos, kompiuteriai papildomai šifruojami „Bitlocker“ pagalba, o didesniam saugumui įdiegtas centralizuotai valdomas „Sophos“ antivirusinių sprendimas. Šio sprendimo ugniasienės nuo šiol naudojamos visuose „Linėja transport“ padaliniuose (Vilniuje, Kaune ir Kėdainiuose). Beje, pradėta naudoti „Service Desk“ paslauga dabar leidžia įmonei problemų sprendimą sutrumpinti nuo 1–2 dienų iki 3–5 valandų.

Minėta logistikos sistema „Infotrans“ dabar jau perkelta į Skaylink Cloud konteinerizuotą sprendimą. Anksčiau serverio nuomos paslaugas iš kitų tiekėjų užsisakinėjusi „Linėja transport“ nebuvo informuota, kokių serverio parametrų reikia, o programos perkėlimas kėlė didelę riziką. Visgi, po išsamios migracijos eigos analizės buvo nuspręsta visą sistemą patikėti į Skaylink rankas.

„Sprendimas pasiteisino su kaupu. Po perkėlimo ir papildomų tvarkymo darbų, įmonės verslo apskaitos programa veikia vienareikšmiškai greičiau. Pavyzdžiui, senajame serveryje puslapis užsikraudavo po 20–40 sek., dabar – vos per 5–10 sek.“ – sako įmonės IT vadovas Vytautas Gliaubicas.

Su panašiu entuziazmu priimta ir įmonės migracija į M365 aplinką. Kasdienius procesus palengvina pašto peradresavimas ir „Teams“ programa, o saugumas stebimas ir valdomas dar licencijų lygmenyje su aktyvuota BTT Armour paslauga. Pastarosios diegimui argumentų visiškai nereikėjo, mat įmonės „Linėja Transport“ politika yra aiški – investicijos į saugumą yra ne privalumas, o būtinybė.

Šiuo metu „Linėja transport“ labiausiai džiugina su Skaylink pagalba įdiegta automatizuota sąskaitų išrašymo sistema, leidžianti milžiniškų pajėgumų reikalaujančius procesus paversti kasdieniais ir paprastais (palyginimui, kiekvieną mėnesį įmonė išrašo iki 6000 skirtingų sąskaitų). Nors pirminė architektūra jau sudėliota, ateityje logistikos įmonė ruošiasi ir toliau tobulinti IT infrastruktūrą ir diegti kitą, vadovybei svarbų, MS Sharepoint sprendimą.

Norite IT infrastruktūros audito, informacijos apie galimą migraciją į Cloud aplinką ar domina galimybė bendradarbiauti? Susisiekime –  info@skaylink.lt.