spalio 13, 2022

Ervin Rizgelis: IT įrangos pirkimai versle recesijos metu – atėjo laikas tiekėjo pridėtinei vertei?

Pandemijos metais kompiuterinės įrangos įsigijimo klausimas verslui kėlė didelį galvos skausmą. Pinigų buvo, bet produkcijos ne. Norimo modelio tekdavo laukti mėnesiais, kartais ir daugiau nei metus. Šiuo metu situacija sandėliuose ir tiekimo grandinės stabilizavosi, o konkurencija kainas sureguliavo iki kelių procentų skirtumo. Ar tai reiškia, jog ateina pridėtinę vertę kuriančių tiekėjų laikai?

Pradėkime nuo kompiuterinės įrangos svarbos versle. Jei namams įsigytas kompiuteris gedimo atveju remonto gali ramiai laukti kad ir savaitę, tai verslo atveju net kelias valandas neveikianti kompiuterinė įranga virsta neišnaudotais darbo resursais, prarastais pinigais ar net duomenimis.

Gerai, jei įmonė turi vidinį IT skyrių, greitai sprendžiantį tokias problemas, tačiau šiais krizės ir brangių IT specialistų laikais daliai įmonių tai gali būti per didelė prabanga. Išeitis – išorinė IT komanda, kuri proaktyviai reaguoja į visus kliento poreikius, o reikiamą įrangą gali pasiūlyti gerokai palankesnėmis sąlygomis.

Abipusė nauda

„Pirmiausia į rinką atėjome kaip išorinių IT paslaugų tiekėjas. Ne internetas, telefonija, o būtent valdomos IT paslaugos yra mūsų fokusas, pagal tai dėliota visa įmonės struktūra. Įrangos pardavimai kaip atskiras pardavimų skyrius gimė organiškai, klientams vis dažniau kreipiantis dėl rekomendacijų, kokią įrangą rinktis“ – pasakoja „Skaylink“ pardavimų projektų vadovas Ervin Rizgelis.

Kai įrangą įsigyti siūlo IT paslaugų tiekėjas, žinantis, kad vėliau jo komandai šią įrangą teks ir prižiūrėti, trumpalaikių miražų nesivaikoma, o iš to laimi būtent klientas.

„Šia prasme esame egoistai, nes siūlydami patikimą įrangą taupome ir savo laiką, skirtą susijusių incidentų sprendimui ateityje“, sakė Ervin Rizgelis.

Kalbėdamas apie bazinius kriterijus perkamai įrangai „Skaylink“ pardavimų projektų vadovas primena apie gamintojo patikimumo bei įrangos suderinamumo su jau turima svarbą:

„Iš patirties žinau, kad verslai dažnai neturi įrangos pirkimo strategijos ir galiausiai įkuriamas savotiškas „zoologijos sodas“, kuomet įmonėje pilna įvairiausios kompiuterinės įrangos, kuri viena su kita „pykstasi“. Būdami oficialiais didžiausių kompiuterinės įrangos gamintojų partneriais galime užtikrinti, kad įranga tarpusavyje susikalbės”, – sakė Ervin Rizgelis.

„Skaylink“ yra oficialus „Apple“ verslo klientų partneris Baltijos šalyse, todėl dabar verslo klientams gali ne tik teikti konsultacijas dėl sklandaus šio gamintojo įrangos integravimo į bendrą įmonės ekosistemą, bet ir užtikrinti sklandų „Apple“ įrangos veikimą įmonėje naudojant ne tik Microsoft programinės įrangos paketus, bet ir Google Workspace paslaugas.

Kas yra pridėtinė IT tiekėjo vertė?

Įprasta suvokti, jog pardavėjo kompetencija patarti, ką įsigyti ir vėliau iš sandėlio išsiųsti nepaliestą dėžę klientui, jau yra jo kuriama pridėtinė vertė. Tai rodo, jog klientų reiklumui augti šioje srityje vietos dar yra. Pridėtinę vertę kuriančiam IT Tiekėjui neturėtų kilti problemų įdėti papildomą operatyviąją atmintį ar SSD kaupiklį, praplėsti įrenginio garantiją pagal verslo poreikius, o vadinamasis „box moving”, prekybos modelis, kai net nematai ką parduodi, turėtų būti orientuotas tik į pardavimus fiziniams asmenims.

„Savaime suprantami dalykai pridėtinę vertę kuriančiam tiekėjui – mokėjimo atidėjimas, kliento įprastai perkamos įrangos rezervo sandėlyje laikymas, pardavėjo kompetenciją įrodantys sertifikatai, pakaitinė įranga, „demo“ produktų galimybė“, – klientams siūlomus privalomus vardijo Ervin Rizgelis. “Didelių projektų atvejais į pardavimą įtraukiame ir gilias technines žinias turinčią „presales“ komandą, kuri užtikrina, kad sprendimas atitiks individualius kliento poreikius”.

Partneriai

Plataus gamintojo asortimento poreikis ir produkcijos kokybė lėmė „Skaylink“ pasirinkimą bendradarbiauti su didžiausiu kompiuterių gamintoju pasaulyje Lenovo. Skaylink yra didžiausias Baltijos šalyse Lenovo produkcijos tiekėjas verslui, skiriantis išskirtinį dėmesį rinkos edukacijai apie „workstation“ tipo kompiuterius bei jų naudą verslui.

„Kas 4-as Lietuvoje parduodamas Workstation kompiuteris yra iš „Skaylink“ rankų. Džiaugiamės, kad klientai Lietuvoje pasitiki „Skaylink“ o jų turima išskirtinė „Lenovo Workstation Expert” kompetencija leidžia pasiūlyti optimalų galingos darbo vietos sprendimą. Stebime tendenciją, jog klientai vis dažniau renkasi modernios darbo vietos sprendimus su Lenovo USB-C tipo ThinkVision monitoriais, kurių pardavimus „Skaylink“ 2022 m. padidino net 40%”

Adas Liubancas, Lenovo pardavimų verslui atstovas Baltijos šalyse

Skaylink prižiūri daugiau nei šimto įmonių IT saugumą SOPHOS produktų pagalba. Britų saugumo milžinė SOPHOS siūlo platų Cyber Security sprendimų spektrą, apimantį vartotojo kompiuterio (Endpoint), mobiliųjų įrenginių, tinklo (Network), serverių ir Cloud saugumą.

Jaska Rantala

„Skaylink – daugiausiai Sophos pardavimų padaręs Platinum partneris Baltijos šalyse 2022 metais, įrodęs aukščiausią kompetenciją diegiant tiek Endpoint, tiek Firewall sprendimus”.

Jaska Rantala, Sophos Suomijos ir Baltijos regiono vadovas

Tai su kuo dirbti?

Nors įrangos pirkimo klausimas yra nemažas galvos skausmas, tikrą migreną gali sukelti po įsigijimo užklupusios bėdos. IT infrastruktūra turi būti prižiūrima, o tam reikia atitinkamos kompetencijos, kurios gali trūkti pakankamai savų iššūkių turinčiam verslui. Patikimas išorinis  technologijų partneris gerai išmanydamas savo kliento veiklos specifiką padės išsirinkti geriausią kompiuterinę įrangą, tačiau kaip tokį partnerį surasti?

„Geresnės rekomendacijos nei klientų atsiliepimai paprasčiausiai nerasite. Todėl rinkdamiesi kompiuterinės įrangos bei IT ir Cloud sprendimų partnerį, paieškas pradėkite įsiklausydami, ką kalba esami klientai. Tik taip pamatysite bendrą vaizdą – galbūt jus dominanti įmonė geba puikiai žongliruoti pardavimų skaičiukais, tačiau atsiliepimai rodo, kad galiausiai pirkėjai lieka nusivylę?“, – pirmus paieškų žingsnius detalizuoja „Skaylink“ pardavimų projektų vadovas Ervin Rizgelis.

IT partnerio kokybę nusakyti gali ir konkrečiais sertifikatais pagrįstos kompetencijos. Pastaruosius norinčioms įgyti įmonėms tenka gerokai paplušėti ir atkakliu darbu įrodyti savo vertę. Pavyzdžiui, Europos, Vidurio Rytų ir Afrikos regione sertifikuotų Amazon RDS ekspertų yra tik 15, tarp kurių – vieninteliai tokį sertifikatą Lietuvoje turintys „Skaylink“.

Ne ką mažiau svarbu atsižvelgti į IT partnerio reakciją susidūrus su iššūkiais. Koks reagavimo greitis? Kokias technines problemų sprendimo galimybes jis gali pasiūlyti? Valdomų Cloud, DevOps ir IT paslaugų lyderis Baltijos šalyse, Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje ir Olandijoje „Skaylink“ paslaugas teikia 24/7/365 principu, todėl greitą reakcijos laikas yra garantuotas. Paprastai per savaitę kompetentinga technikų komanda išsprendžia daugiau nei 1000 klientų užklausų Lietuvoje, vadinasi, nuolat kaupiamas galimų problemos sprendimų bagažas.

Apsvarstę visus šiuos aspektus, būsite pasiruošę draugystei su jums tinkamiausiu IT partneriu. Susisiekite su mūsų specialistais jau dabar!

Daugiau informacijos:
Ervin Rizgelis, „Skaylink“ pardavimų projektų vadovas
Tel. 861514313, El.p. ervin.rizgelis@skaylink.lt