lapkričio 20, 2023

Jonas Černauskis: Kaip „Apple” įrenginiuose valdyti įmonės ir asmeninius duomenis?

Lengva „Apple“ įrenginių konfigūracija ir darbuotojų įpročiai skatina verslą  iš naujo pergalvoti savo IT infrastruktūrą. Žmonės efektyviau naudojasi  įranga, kurią puikiai pažįsta, tad jei darbuotojas asmeninėms reikmėms naudoja „iPhone“, o laisvalaikiui ar kasdienėms užduotims – „iPad“ ar „MacBook“, jis ir darbo vietoje intuityviau dirbs su „Apple“ įrenginiais.

Žinoma, ne tik darbuotojų motyvacija dirbant su pažįstama programine įranga naudinga „Apple“ besirenkančioms įmonėms – centralizuota darbo vietų įrenginių valdymo sistema bei garantuotas duomenų saugumas  sutaupys daugybę išlaidų ateityje.

Aiški riba tarp asmeninių ir verslo duomenų

Iki šiol versle gajus mitas, kad darbuotojo jau turima „Apple ID“ paskyra yra papildomos laiko sąnaudos įmonės IT skyriui, nes esami „Apple“ ekosistemos dalyviai nenori įrenginių konfigūruoti iš naujo. Darbuotojai dirba naudodami savo asmenines paskyras, taip organizacijai nepalikdami galimybių valdyti ir apsaugoti verslo duomenis.

Tai sprendžia „Managed Apple ID“ (MAID) funkcionalumas, kuomet darbuotojams pasiūlomi atskiri darbo profiliai, užtikrinant asmeninių ir profesinių duomenų atskyrimą. Nors riba tarp įmonės ir asmeninių duomenų tampa aiški, naudojimosi įpročiai gali išlikti tokie patys, tad darbuotojui šie pakitimai nesukelia nepatogumų.

Šį rudenį išleidus naujas „Apple“ operacinių sistemų versijas verslo diegiami ir valdomi „Managed Apple ID“ palaiko dar daugiau funkcijų, prie kurių darbuotojai yra įpratę naudojant savo asmeninius Apple ID. Pavyzdžiui, kopijuoti duomenis tarp įrenginių, atsiliepti į skambučius per savo MacBook kompiuterį, o slaptažodžius laikyti ar sinchronizuoti tarp įrenginių naudojant „iCloud Keychain“.

Patogi konfigūracija ir darna su kitais įrenginiais

Puikus „Managed Apple ID” panaudojimo  pavyzdis – pasaulinė aviacijos techninės priežiūros kompanija „Magnetic MRO“, savo darbo vietas papildžiusi „Apple“ įrenginiais.

„Magnetic MRO“ dėl specifinių šiam sektoriui taikomų reikalavimų suteikdami darbuotojams „Apple“ įrenginius siekia, kad šie būtų naudojami tik konkrečioms funkcijoms atlikti. Būtent dėl šių pirežasčių jų pasirinktas sprendimas – įmonės įrenginių valdymą efektyvinti naudojant „Apple Business Manager“ (ABM), kuris „Managed Apple ID” pagalba darbuotojui leidžia naudoti tik darbinį profilį. Visos šios „Apple“ verslui skirtos programinės įrangos funkcionalumas matomas „Microsoft Intune“ platformoje, kurios pagalba įmonė valdo visą savo IT ūkį.

„Magnetic MRO“ aktualu ir tai, kad perkant įrangą iš oficialaus „Apple“ atstovo pradinė konfigūracija naujiems vartotojams „Device Enrollment Program“ (DEP) pagalba įvyksta be IT skyriaus įsikišimo. „Apple Business Manager“ „Magnetic MRO“ verslo ir IT sprendimų analitikas Mikk Roosimagi šį procesą rekomenduoja kiekvienam:

„Viskas labai paprasta, iš esmės mums nieko nereikia daryti, nes visi profiliai jau sukonfigūruoti. Tiesiog užsakydami įrenginį turime informuoti tiekėją, kad šis užregistruotų įrenginį mūsų įmonės ABM paskyroje.“

„Apple Business Manager“ ir „Microsoft Intune“ programinės įrangos pagalba „Magnetic MRO“ IT skyrius tiksliai žino, kurie įrenginiai yra darbiniai, o kurie – asmeniniai. Visa darbui skirta įranga yra matoma pilnai centralizuotame tinkle, o darbuotojams pametus įmonės valdomus įrenginius nuotoliniu būdu galima juos užrakinti ar ištrinti iš jų duomenis.

Tuo tarpu darbuotojams, kuriems yra suteikta galimybė įranga naudotis ir asmeniniais tikslais, įmanoma sukonfigūruoti dvi skirtingas aplinkas. Viena dalis tampa įmonės valdoma aplinka (joje saugomi kritiniai verslo valdomi duomenys ir aplikacijos), kita dalis tampa asmenine darbuotojo aplinka, kurioje saugoma privati informacija, o įmonės duomenys nėra pasiekiami. Įrenginys vienas, tačiau gali atlikti dviejų funkcijas.

Svarbu suprasti ir tai, kad siūlant darbuotojams „Apple“ įgalintas darbo vietas, įmonės IT infrastruktūra gali išlikti įvairi. Minėtos „Managed Apple ID” konfigūracijos įmanomos su įmonių jau turimais „Microsoft Entra ID“ bei „Google Workspace“ sprendimais. Jie leidžia įmonės darbuotojų paskyroms automatiškai priskirti darbinį „Apple ID“.

Pasiūlymas verslui, kuris nori/planuoja atsinaujinti

Minėtus sprendimus gali sukonfigūruoti ne tik įmonės IT skyrius, bet ir išoriniai partneriai. Pavyzdžiui – „Apple“ darbo vietos valdymo paslaugą teikiantys „Skaylink“. Čia pasirūpinama tiek patogiu naujų įrenginių įvedimu į įmonės infrastruktūrą, tiek programinės įrangos diegimu, valdymu, veiklos sutrikimų eliminavimu.

Tad jei norite atnaujinti savo IT infrastruktūrą išties darbuotoją motyvuojančiais įrenginiais,  autorizuotas „Apple“ pardavėjas verslui „Skaylink“ įrangą siūlo įsigyti geresnėmis sąlygomis, gali pratęsti įrangos garantinį laikotarpį iki 36 mėn. ir konsultuoja visais sklandaus verslo perėjimo prie „Apple“ klausimais.

Jonas Černauskis, el.p. jonas.cernauskis@skaylink.lt, tel. +37068707245