Populiariausia programinės įrangos gamintoja „Microsoft“ visame pasaulyje keičia „Modern workplace“ dar kitaip žinomų kaip M365 licencijų kainas.
Apie kainų politikos pokyčius, licencijų valdymo aspektus ir galimybes klientams kalbamės su Skaylink projektų vadove Reda Menčikovaite.
„Microsoft“ programinės įrangos kainos nuo praėjusių metų nuolat kyla. Korporacija perspėja ir apie naują šuolį. Klausimas paprastas – kas atsitiko?
„Microsoft“ verslas yra parduoti programinę įrangą. Man sunku pasakyti, ar programinės įrangos kainos susiję su bendru kainų augimu, ar su nuolat didinamomis jų programinės įrangos galimybėmis, tačiau faktas akivaizdus, kad kai kurių licencijų kaina lyginant su praėjusiais metais jau paaugo apie 15% ir dabar jau žinoma, kad gali augti dar tiek pat.
Pristatoma nauja licencijų administravimo programa, kaip tai palies vartotojus?
Kalbant apie modernius verslo klientus, tai jų licencijas iš oficialių Microsoft platintojų (angl. distributor) dažniausiai užsako ir administruoja valdomų paslaugų tiekėjas. Jei iki šiol licencijas savo klientams užsakydavome Microsoft “Cloud Solution Provider” (CSP) programoje, tai dabar ją pakeis “New Commerce Experience” (NCE) programa. Technologinis perėjimas iš CSP į NCE programą vartotojam bus nejuntamas. Klientams svarbiau yra stebėti kainos pokyčius t.y. kuo anksčiau nuspręs atnaujinti savo prenumeratą, tuo didesnė tikimybė gauti išskirtines kainos sąlygas.
Ar su nauja „New Commerce Experience“ (NCE) programa laukti esminių pokyčių?
Pristatydama naują licencijų užsakymo politiką „Microsoft“ keičia ir keletą esminių paslaugų teikimo sąlygų.
Jeigu iki šiol klientas, pasirinkęs mėnesinę prenumeratą galėjo didinti ir mažinti licencijų kiekį kasdien, su nauja programa viskas apskaitoma stipriai griežčiau. Mėnesinė prenumerata turi galimybę sumažinti licencijų kiekį mėnesio pabaigoje arba per 72 val. nuo prenumeratos aktyvacijos. Priešingai nei metinė prenumerata – licencijų kiekį galime mažinti ir susigrąžinti mokestį tik per 72 val. nuo prenumeratos aktyvacijos. Klientams norintiems sutaupyti „Microsoft“ siūlo 12 mėn. įsipareigojimo sutartį, kuri leidžia užfiksuoti licencijos kainą metams į priekį, deja, bet mėnesinė prenumeratai tokiu išlygų nėra, o mokama kaina nėra fiksuota, ir yra 20% aukštesnė nei metinės prenumeratos.
Tai kaip keisis kainos ir ką daryti?
Bendrai – licencijų kainos auga. Tą matome jau dabar ir apie tai Microsoft perspėja nuolat.
Mano nuomone, sprendimas yra vienintelis – turėti patikimą licencijų prenumeratų partnerį arba valdomų paslaugų tiekėją, kuris pasiūlys tiek geriausias licencijų prenumeratų kainas, tiek, matydamas naudojamų licencijų kiekius patars, kuris scenarijus Jūsų verslui parankiausias.
Mes ir dabar matome, kad nedelsiant su sprendimais dėl prenumeratų užsakymo jau dabar galima dar vis gerą licencijų kainą fiksuoti metams į priekį, kas stipriai negąsdins finansų vadovų ir įmonės biudžete nepadidins neplanuotų kaštų eilutės.
Kodėl rinkoje taip skiriasi licencijų prenumeratų kainos?
Čia normalu. „Microsoft“ partneriams leidžia uždirbti. Tik esminis skirtumas, kad vieniems – licencijų prenumeratos – duona vienintelė, o mes šią paslaugą teikiame tik dėl to, kad ji reikalinga mūsų klientams ir licencijas parduodame praktiškai už savikainą, nes mūsų išskirtinumas ir stiprybė–aukštos ir rinkoje retos kompetencijos, Reikalaujančios paslaugos.
Pokalbio pradžioje Jūs minėjote plečiamas „Microsoft“ programinės įrangos galimybes, gal galite pateikti pavyzdžių?
Nekalbame apie „Microsoft“ kaip gamintojo dedamas pastangas produkto vystyme, labiau norėtume dėti fokusą į pagrindinį privalumą – turėti valdomų IT paslaugų tiekėją gebantį pasiūlyti pridėtinės vertės paslaugas. Perkant programinės įrangos licencijas įmonės IT skyriaus žmonės nebūtinai žino, o tiksliau, dažniausiai nežino apie jos galimybes. Pavyzdžiui, labai nedaug klientų yra girdėję, kad M365 savyje turi visą saugumo paketą, kurį sukonfigūravus tinkamai, Klientui yra įjungiama daugiasluoksnė saugumo politika, apimanti vartotojų ir jų tapatybės saugą, įrenginių atitiktį ir valdymą, sustiprintą el. pašto apsaugą, užtikrina aplikacijų ir jose esančios jautrios informacijos prevenciją. Tokiu būdu mes sukūrėme valdomo saugumo sprendimą „BTT Armour“, kuris klientams leidžia ne tik aktyvuoti M365 galimybes, bet ir proaktyviai valdyti organizacijos saugumo lygį nekeičiant darbo įpročių ir neperkant papildomos programinės įrangos.
Tai tik vienas iš pavyzdžių.
Gal žinomos tikslesnės datos, kada keisis „Microsoft“ licencijų prenumeratų kainos?
Savo klientams mes sakome paprastai – kovo 1, kovo 30, balandžio 1, liepos 1.
Kovo 1-ąją, kaip praneša „Microsoft“, mėnesinės licencijų kainos gali paaugti 20%.
Iki vasario 28 d. pasirinkus licencijų prenumeratą naujoje “New Commerce Experience” (NCE) programoje galima fiksuoti ypač gerą kainą.
Iki kovo 31d. – kaina kiek pakilusi, tačiau vis dar patraukli.
Iki balandžio 1 d. nepasirinkus prenumeratos tipo sistema automatiškai pratęsinės mėnesinę licencijų prenumeratą su didesniu mėnesiniu įkainiu.
Jei kliento licencijos iki liepos 1 d. nemigruojamos į “New Commerce Experience” (NCE) programą, jos nustoja veikti.
Kuris scenarijus parankiausias?
Vienareikšmiškai, kuo anksčiau priimamas sprendimas tuo geresnė kainodara užtikrinama ateinantiems 12 mėn. Jei kalbėtume apie licencijų kiekių pokyčius, viskas priklauso nuo kliento specifikos, kiek fiksuotų, kiek kintančių licencijų. Man rodos, šie pokyčiai – gera proga pasitikrinti, ko per daug, o ko trūksta. Drąsiai kreipkitės, visada padėsime susigaudyti.
Visais klausimais drąsiai kreipkitės pardavimai@bttcloud.com