Klientai ir partneriai po truputį grįžta į įprastą ritmą. Žmonės jaučiasi šiek tiek laisviau ir baimės akyse jau mažiau. Todėl pats laikas kalbėti apie tai, kaip mums sekėsi per karantiną, kaip pavyko mobilizuoti darbuotojus maksimaliai įsitraukti į pandemijos pasekmių suvaldymą, išvien siekiant kuo mažesnių nuostolių.
Šiandien galiu drąsiai pasakyti: BTT Group dirba patys geriausi savo sričių profesionalai, turintys žmogišką veidą, visiškai atsidavę įmonei, tolerantiški vienas kito atžvilgiu ir toli žvelgiantys – asmeninių bei bendrovės tikslų prasme.
Kalbėtis, kalbėtis, dar kartą kalbėtis!
Tik paskelbus apie Lietuvoje planuojamą karantiną ir pirmosiomis jo dienomis vadovų lygyje nusprendėme kuo atviriau su darbuotojais kalbėtis apie esamą situaciją. Garsiai ir drąsiai kalbėjome apie tai, kaip dirbame dabar, kaip dirbsime ateityje. Iš karto visiems pasakėme, kad darysime viską, jog nereikėtų atleisti nei vieno žmogaus.
Iš dabartinės perspektyvos jau galima apibendrinti, kad tuo metu tai buvo vienas svarbiausių aspektų. Žmonėms baimę kėlė tiek karantinas, tiek nežinia dėl ateities, todėl ši žinia sumažino pirmųjų dienų stresą ir labai mobilizavo komandą stengtis vienas dėl kito, dirbti kuo geriau.
Subsidijos – tiems, kam labiau reikia!
Esame disciplinuota bendrovė, atsakingai valdanti finansų srautus. Įvertinome galimas Pandemijos pasekmes mūsų verslui ir vadovų lygyje nusprendėme nesinaudoti valstybės subsidijomis ar prastovų galimybe. Juk yra kam labiau reikia!
Sprendimą neatleisti nei vieno darbuotojo lydėjo ir kitas sprendimas – išsaugoti visus naujokus ir pratęsti su jais sutartis po bandomojo laikotarpio. Tvirtai tikiu, kad kiekvienas darbuotojas – didžiausia vertybė įmonėje ir jos sėkmės istorijos dalis. Kaip gerų rezultatų mes siekiame kartu, taip per visus sunkumus keliaujame surėmę pečius.
Tarpinės ataskaitos
Kiekvieną mėnesį visi Skaylink darbuotojai gavo specializuotą pranešimą apie situaciją įmonėje. Ir tai buvo ne tik bendra informacija apie tai, kaip dirbame, kokios saugumo priemonės galioja. Mes kalbėjome atvirai apie įmonės finansinę situaciją: kiek uždirbame iš atskirų paslaugų ar prekių, kaip sekasi su klientais. Kiek jų praradome ar kaip tik, atradome, koks yra augimas ar kritimas atskirose srityse, kiek klientų sustabdė veiklą, kiek nutraukė sutartis, arba pasirašė naujas.
Pirmasis laiškas
Pirmąjį laišką apie tai, kaip mums sekėsi dvi karantino savaites kovą, išsiunčiau balandžio pradžioje.
Rašiau atvirai, taip kaip yra, nieko nenutylėdama. Iš vienos pusės, nesinorėjo išgąsdinti kolegų, iš kitos – buvo svarbu, kad visi asmeniškai suvoktų, kokioje situacijoje esame ir įsivertintų, ką gali padaryti, kad situacija būtų geresnė.
Skaylink darbuotojų reakcija buvo neįtikėtina. Kolegos džiaugėsi gavę realią informaciją, dėkojo už įžvalgas. Daugumai buvo svarbu, jog gali nesibaiminti dėl ateities, o svarbiausia, jaučiasi vienos komandos dalimi.
Metiniai pokalbiai
Juos turėjome pradėti kovo pradžioje. Dalis jų įvyko, tačiau paskelbus karantiną teko keisti strategiją. Metinių pokalbių metu mes kalbamės apie tikslus ir finansines detales. Dėl susiklosčiusios situacijos pokalbius su darbuotojais tęsėme, kalbėjomės apie tikslus, tačiau darbo užmokesčio temą atidėjome. Apie tai informavau atskiru laišku. Bijojau, kad kolegos teisingai priimtų informaciją, nesibaimintų, jog galimybių įmonėje daugiau uždirbti nebėra.
Nusimatėme, kad peržiūrėsime darbo užmokesčio klausimą gegužės pradžioje. Niekas nesiderėjo, nebambėjo, kai kurie sakė: „Prie darbo užmokesčio klausimo galime grįžti ne po karantino, bet rudenį ar dar vėliau“. Man tai buvo aiškus signalas – dauguma iš jų tikrai dirba jiems mėgstamą darbą.
Darbuotojų iniciatyva
Atvira komunikacija apie situaciją labai padėjo mobilizuoti darbuotojus.
Jie ne tik per nuotolį dirbo labai gerai, tačiau patys ėmėsi iniciatyvos: Gavau štai tokį laišką: „Labas, dabar šiek tiek mažiau darbo, jaučiuosi prastai, kai neišnaudoju laiko darbui. Gal galiu pasiimti savaitę atostogų?“.
Tai buvo balandžio mėnuo. Juk aišku, kad tai ne pats geriausias laikas atostogauti karantino Lietuvoje. Bet žmonės buvo sąžiningi prieš save, ir prieš darbdavį. Ar gi ne svajonių komanda!
Nemažinti algų
Su vadovais priėmėme sprendimą jokiomis aplinkybėmis nemažinti darbo užmokesčio, išmokėti uždirbtus priedus ir leisti toliau užsidirbti tiek, kiek darbuotojui priklauso pagal jo individualų planą.
Esminis argumentas – darbuotojų nerimas dėl ateities ir aplinkos. Darbdavys privalo sukurti aplinką, kurioje darbuotojas jaučiasi saugus visom prasmėm, įskaitant finansinę.
Karantinas parodė, kad esame vieninga, neįveikiama, vienas kitą papildanti ir vienas dėl kito besistengianti komanda. Kiekvienas iš mūsų savo darbu, gera valia ir sąžiningumu prisidėjome prie karantino situacijos suvaldymo. Ypač didelės pagarbos verti inžinieriai, kuriems per karantiną teko važiuoti pas klientus. Nei vienas jų nesiskundė, nemurmėjo, o drąsiai ir gerai dirbo.
Karantino metu mes suartėjome. Dideliame kolektyve ne visada yra laiko pabendrauti su visais, tačiau karantino metu buvo malonu kalbėtis su tais, kurie įprastame ritme likdavo nepakalbinti.
Mes tapome dar tvirtesnis kumštis ir stipri jėga, kryptingai siekianti užsibrėžto tikslo – būti geriausiais valdomų paslaugų tiekėjais Lietuvoje.
Ačiū, komanda! Didžiuojuosi Jūsų žiniomis ir patirtimi. Kartu mes galime viską!
Simona Kundrotaitė Skaylink dirba daugiau nei dešimtmetį. Šiuo metu ji vadovauja administracijai, taip pat yra atsakinga už finansų ir žmogiškųjų išteklių valdymą.
Jei norite tapti Skaylink komandos dalimi, aplankykite Karjeros skiltį.